joi, 26 august 2010

ŞAH ŞI ADEVĂRUL MAT

Fragment din "Şah lui Dumnezeu", Edit. Junimea, Iaşi, 2010 [Celestine] 
 
DOAMNE - CÂND SPUN DUMNEZEU, 
DE UNDE ŞTIU CĂ ŢIE-ŢI SPUN?

Unde să te caut Doamne?
Pe stânci murit-am
Cu mâinile pe piept ţi-am stat.
Ce vrei mai orb din mine,
Preţ să-ţi dau.
Mi-s singur Doamne,
Printre stânci şi oameni
Mi-e tot una.


Azi am văzut cum se moare...
E trist.
Mă simt jucat pe nedrept,
Dar ce ştiu eu...
Care adevăr cerule?
Arăţi mereu la fel.
Ce s-a schimbat?
Lipsa ta, lipsa mea?
Unde să mă caut?
În mine nu mai e loc.


Şi-ţi plec iar,
Şi te dezic de mine.
Nu râde, e firescul.
Tu m-ai dat mie,
Tu să mă iei!
Mi-am vândut adevărul,
Pe 2 voci.
Care din ele e a ta?
Să-ngenunchiez?
Aş face-o!
De-aş şti că asta,
Mi-e ultima ivire!

RUGĂCIUNEA



Eu sunt omul.
Călătorul cu faţa spre Apus.
Vocile au trecut prin mine.
Atunci erai în şah.
Nebunul de alb în devenire.
Mă rog.
Cerului din 4 colţuri spre răsărit.
Observatorul e CEL 4.
M-a învins.
Dar nu m-a câştigat.


Şah la regină.
Lilith e punte spre Cel 4.
Nebunul de alb mi-a tăiat calea.
Observatorul e în faţă.
Tură la rege.
Mă rog.
Cerului să se repete.
O nouă partidă,
O nouă remiză.
Cerc.

MUDRĂ















Universul.
Între degetele infinitelor căutări l-am cuprins.
Atât ne e dat.
Omul s-a născut să fie Om.
La capete, pământul i-a fost tablă de şah.
Cugetul şi simţirea l-au răsfrânt în 2 culori.
Azi e alb şi negru.
Călătorul s-a născut la mijloc.
A uitat.
Din vise şi zgomot ne e plămădită inima şi dorul.
Alergăm iar şi iar, înainte şi înapoi.
Din când în când îi dăm şah lui Dumnezeu.
Atunci el ne respiră în faţă cu iubire.
Atunci ne dă remiza uitării...
Atunci redevenim.


3 comentarii:

  1. ma revenit..fara a si fi plecat de fapt:)..am citit inca odata poezia,este superba..si eu mi-am identificat mai mereu destinul cu jocul de sah celest,si mai mereu m-am revoltat pe neputinta mea de a iesi castigatoare...dar cine oare poate sa-i faca fata lui Dumnezu,mai ales cand are el pregatit matul dupa muuuulte remize incheite cu noi.....in fine..revin ..imi plac f.mult pozele esti minunat de frumoasa:)..mai rar adunate la un loc,talent ,frumusete,si inteligenta superioara la o fata..felicitari!..sunt chiar incantata sa stiu ca pot sa comunic cu tine si sa si invat si sa inteleg multe lucruri straine mie...multumesc pt.ca existi!:)te imbratisez cu tot dragul,
    ryana....

    RăspundețiȘtergere
  2. ..ca de fiece data ma lasi fara cuvinte..imi amintesc un episod din vremea cand fetita mea care e cam de varsta ta,pe cand era mica mi-a spus la un moment dat"cand tu mami,o sa fii mica si eu mare,o sa vezi cum va fi"..si am ras pe atunci..acum insa iata viata mi-a demonstrat cat sunt eu de mica stand de vorba cu tine..greu imi adun gandurile si cuvintele..esti minunata repet..am sa copiez raspunsurile tale si am sa le pastrez asemeni caietelor in care pui la presat o floare pretioasa,si o mangai peste timp..te iubesc micutza mea mare scriitoare si poeta Maya..fie-ti drumul presarat cu flori si numai soare..pup fata cu mare drag,
    ryana:)...

    RăspundețiȘtergere
  3. ''Omul s-a născut să fie Om.'' dar oare tot om moare? ...

    Celestine, câtă frumuseţe am descoperit în mine cunoscându-te!Îţi mulţumesc şi mă înclin în faţa ta!

    RăspundețiȘtergere