Celestine Mihaela
Dacă în "Şah lui Dumnezeu" v-am vorbit despre corelaţia dintre Recipientul lui Klein şi spaţiul Calabi-Yau pornind de la banda Moebius, în cazul de faţă există o trecere fină, tot pe un scripete sau un palan semiotic, de la numărul de aur Phi la Pi, făcând apel la geometria sacră şi manifestarea ei în natură.
Am ales Şirul lui Fibonacci, nu întâmplător, pentru că este reprezentarea clară a Universului Spirală, atât la nivel cosmic cât şi în plan material.
Spirala numerologică fibonacciană o găsim mai ales în picturile renascentiste, însă ca şi sursă de inspiraţie e natura însăşi.
Galaxiile în formatul Şirului Fibonacci
De la universul spiralat pleacă şi banda Moebius care reprezintă infinitul în toata manifestarea lui, iar una dintre cele mai importante manifestări am dat-o universului mandorlic prin întâlnirea a două sfere perfecte, care odatâ întrepătrunse înseamnă naştere, creaţie, perpetuare, cauzalitate infinită.
Şirul lui Fibonacci poate reprezenta codul metafizic al universului nostru, este acel mod de măsurare al Dinivităţii.
Cele două vortexuri din imagine au la bază structura şirului lui Fibonacci, galaxii care pleacă matematic de la suma a două numere anterioare, începând cu 0 și 1 şi se continuă cu 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89 etc
Cu cât este mai mare valoarea unui număr din cadrul acestui șir, cu atât mai mult se apropie de corelația supremă două "numere Fibonacci" consecutive din șir, numere care se împart prin ele însele (aproximativ 1 : 1,618 sau 0,618 : 1).
La baza ideii lui Fibonacci stă creşterea organică a materiei vii, de astă dată prin calculele matematice şi a gemetriei sacre, universul îşi ordonează tacticos materia într-o formă crescândă, spiralată, într-o continuă ascensiune a miezului.
COCHILIA LUI NAUTILUS
Vorbim aici despre reprezentarea clară a ceea ce eu numesc "CORE" macrocosmic, care se deschide ca o spirală în N dimensiuni şi spaţii universale asemenea unei cochilii, iar dacă până acum am facut apel la un univers mandorlic, moebiusian, acum fac apel la universul spiralat care evoluează precum o Matrioşkă inversă: de la mai mic la mai mare, deşi paritatea se face prin trecerea de la macro la micro care are aceeaşi reprezentare a miezului, ce dă naştere în continuă ascensiune altor forme de viaţă pregătite să evolueze în plan material.
Suportul matematic pare a fi simplu:
Dacă alegem două numere (13 şi 8) odată însumate celelalate anterior lor vom trasa un dreptunghi, apoi în interiorul lui vom vedea că fiecare număr al lui Fibonacci care se află înaintea lui 13 formează latura unui pătrat, însă trasând o diagonală, ca o curbă pornind de la 1 spre 8 se va forma o spirală, care după cum am spus mai sus se regăseşte în univers şi implicit în natură sub diverse forme.
COCHILIA LUI NAUTILUS versus AMPRENTĂ UMANĂ
Putem urmări Şirul lui Fibonacci prin diverse paranomaze gen " te uiţi... uitând" că există forme din regnul vegetal sau animal.
Chiar şi prin închiderea palmei care formează tot o spirală sau reprezentarea ADN-ului uman spiralat.
Dacă ar fi să dăm formă şi conurilor energetice numite Chakre, energia circulă prin ele tot asemenea unei spirale.
Şi
pentru că tot am scris despre reprezentarea Şirului lui Fibonacci în
natură, se pare că există o legătură strânsă între creşterea
naturală a plantelor si numărul de aur - Phi.
Manifestarea Şirului Fibonacci în natură
Reamintindu-vă din "Şah lui Dumnezeu" despre canonul proporţiilor având ca reprezentare omul vitruvian al lui Da Vinci, putem vedea ideea de la care a plecat acesta, idee strâns legată de Şirul lui Fibonacci şi Numărul de aur, care are anumite pattern-uri ce respectă această ordine matematică.
În “Cina cea de Taină” dimensiunile cheie ale camerei si ale mesei se bazau pe Secţiunea de Aur,
care era cunoscută în perioada renascentistă ca “Proporţia Divină”.
În “Sacramentul Cinei cea de Taina”, Salvador Dali si-a inramat pictura
intr-un dreptunghi de aur. Urmand tehnica lui da Vinci, Dali a
pozitionat masa exact la sectiunea de aur a inaltimii picturii sale, aşezând cei doi discipoli langa partea lui Iisus, la sectiunile de
aur a latimii compozitiei. In plus, ferestrele din fundal sunt formate
din 12 pentagoane, care exprima relatiile phi in proportiile lor.
sursa: vezi aici
Proporţia de aur nu se vede doar în picturile renascentiste sau alte opere de artă modernă, iată că vom găsi aceleaşi proporţii în diverse arhitecturi, ceea ce denotă că exista o ordine şi o rigurozitate a unui creator care respectă legile universului.
Mai jos veţi găsi imaginea unei urechi externe şi diverse mudre în care se vede clar poziţia metacarpienelor, calculând astfel ca fiind nr 1 unghia de la arătător, falanga distală este de două ori mai
mare, cea mijlocie de trei ori, cea proximală de 5 ori, metacarpianul de
8 ori.
Mâna poate fi şi ea notată cu nr.1, antebraţul cu nr 2, iar braţul cu 3.
Viorile Stradivarius şi divina proporţie Phi
Divina proporţie reprezentată de fabulosul număr Phi pare a fi cheia misterului acestor viori ce alcătuiesc proporţia Phi întâlnită cum am mai spus atât în natura corpului uman, mergând până la construcţia unui stup şi raportul dintre albine şi bondari (Phi în valoare de Pi /4 =1,1618). Reprezentarea acestui număr este în triunghiul de aur (isoscel) al lui Pitagora sau în elipsa de aur din tradiţia hindusă, e ceea ce numim spirala de aur care, prin Şirul lui Fibonacci se demonstrează păstrând proporţia de 1,618.
Numărul de aur este strans legat de şirul lui Fibonacci în care fiecare
termen este suma celor două anterioare (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34,
55…), dar cu cât înaintăm raportul dintre doi termeni succesivi ai
şirului lui Fibonacci, acesta tinde spre Phi sau Numarul de aur.
Phi (1,618) poate înlocuit cu numerele
corespunzătoare şi obtinem 781, a cărei sumă totalăse reduce la 7, dar dacă adunăm şi cifrele 1618 ne dă tot 7, care din punct de vedere spiritual este unul dintre cele mai perfectenumere din Univers, fiind numărul lui Dumnezeu: despre care am mai scris VEZI AICI
- şapte zile in saptamana,
- şapte note muzicale,
- şapte minuni ale lumii,
- şapte centri energetici(chakre),
- şapte culori ale curcubeului,
- Noe a luat în arca sa şsapte perechi din fiecare animal de pe pământ;
- şapte ingeri,
- şapte biserici,
- şapte trambite,
- şapte semne,
- şapte chivoturi
- şapte taine bisericeşti
Despre secretul piramidelor s-a scris
enorm, observându-se că axul culoarului este centrat pe steaua polară
din epoca respectivă cu mare exactitate: 4 minute a unghiului făcut în
raport cu steaua “Alfa” a Dragonului reprezentând nordul geografic, iar
cele 4 unghiuri ale bazei sunt indreptate spre Nord, Est, Sud si Vest cu
aceeasi corectitudine.
Înălţimea piramidei înmulţită cu un miliard
reprezintă distanţa Pământ-Soare (150 milioane Km). Perimetrul bazei împărţit la înalţime dă “2 Pi”, dublul lui 3,14, ceea ce s-a putut
verifica abia după 1670 de Leibnitz.
Raportul între apotema şi baza
triunghiurilor este ” 1,618 ” – Numărul de aur.
sursa: vezi aici
Sistem de numerație | Evaluarea lui | |||
---|---|---|---|---|
Binar | 11.00100100001111110110… | |||
Zecimal | 3.14159265358979323846264338327950288… | |||
Hexazecimal | 3.243F6A8885A308D31319… | |||
Aproximări raționale | 3, 22⁄7, 333⁄106, 355⁄113, 103993/33102, ... (în ordinea crescătoare a preciziei) | |||
Fracții continue | [3; 7, 15, 1, 292, 1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 14, 2, 1, 1, … ] (Această fracție continuă nu este periodică) | |||
Trigonometrie | radiani = 180 grade |
versus Phi
Leonardo Pisano Bogollo, cunoscut şi sub numele de Leonardo din Pisa sau Leonardo Pisano a fost un matematician italian considerat de unii drept cel mai talentat matematician din Evului Mediu care vede prezenţa Şirului matematic nu doar în natură ca un vortex, vârtej al apelor, mişcările curenţilor de aer, cochilia melcilor,
alinierea petalelor de trandafir, a frunzelor şi seminţelor unor plante, pare-se că întreaga creaţie divină păstrează aceeaşi formulă matematică fibonacciană, numită şi “formula fericirii”.
Funcţiile trigonometrice
în relaţia dintre Phi (Φ) şi Pi (Π)
(Phi în valoare
de Pi /4 =1,1618).
Alfel zis:
Radical din Phi (1.6180339887…) = 1.2720196495…
4 împărţit la 1.2720196495… = 3.14460551103…
Pi = 3.14159265359…
Pare o coincidenţă a diviziunii cu 4, dar nu este.
Relaţia dintre Phi şi Pi este fundamantizată de geometria marii Piramide din Giza.
Iată de ce există o conştiinţă absolută a armoniei şi frumuseţii mai ales când Universul se prezintă ca o Matrioşkă în Lumea de Jos, pentru că în lumea realităţilor materiale totul pleacă de la "mai mare la mai mic".
Şriul lui Fibonacci însă, este proiecţia inversă de Matrioşka, se pleacă de la cele mai simple particule şi se creează un spaţiu unitar comun.
Cosmogonia merge pe principul fractal aşa cum aţi citit în "Şahlui Dumnezeu", se pleacă de la un punct care, divizat în alte puncte dă naştere sferelor, implicit Pământului.
Mergând pe această filosofie vom observa că de la un punct ia naştere matematic fibonaccian, universul macro şi micro.
Este ceea ce în spiritualitate poartă numele de ciclu fără sfârşit, iar decodarea cauzalităţii infinite prin Şirul lui Fibonacci poate fi asemănat cu un trandafir cu 5 petale, similar unei pentagrame cu 5 petale, care este un simbol sacru de unificare a 5 elemente de bază: pământ, apă, foc şi eterul ceresc, ceea ce conchide în numerologie şi în geometria sacră ca fiind simbolul "penta", element de compunere al armoniei, miezului şi echilibrului.
Ideea trimeterii la Numărul de aur Phi şi corelaţia prin diviziune cu Pi, nu e una întâmplătoare.
Nimic pe acest pământ nu va fi tradus realmente, pentru că:
- CE E SUS NU MAI E CE E JOS
- ADEVĂRUL COBORÂT DEVINE ADEVĂRURI
- MACRO ESTE INVERSUL LUI MICRO
- EVOLUŢIE LA NIVEL MICRO ÎNSEAMNĂ INVOLUŢIE
- PROGRESUL LUMII MATERIALE ESTE SUB FORMA MATRIOŞKA (de la mai mare la mic)
Universul matematic traduce în diverse limbaje naşterea în infinite naşteri, iar proiecţia fiecărei materializări spiralate va fi de fapt o evoluţie prin involuţie, adică de la mai mare la mai mic, asta înseamnă de fapt progres:
Mersul înainte
este de fapt mersul înapoi spre cunoaştere!
Fie ca Sfanta Sarbatoare a Invierii Domnului sa-ti aduca cele 4 taine divine: incredere, lumina, iubire si speranta.
RăspundețiȘtergerePaste Fericit!.
Gabriela@
RăspundețiȘtergereD-zeu sa iti dea putere si iubire pentru a imbratisa lumea asa cum e ea. Paste in lumina si multa caldura sufleteasca.
Fie ca lumina Invierii sa iti umple sufletul de speranta, liniste, bucurie si iubire,iar miracole să întâlneşti la tot pasul!
RăspundețiȘtergereHristos a înviat!
Adevarat a Inviat, scumpa prietena!
RăspundețiȘtergereSa fie bine la noi toti...ptr ca ducem vremuri de instrainare cu totii.
Te cuprind cu caldura!
Este un material selectat şi expus foarte bine. Am încercat să folosesc Secţiunea Divină (de Aur) la analiza fenomenelor istoriei popoarelor, personalităţilor, operelor literare. Citiţi dacă vii interesant:http://fatalismistoric.blogspot.com
RăspundețiȘtergereBun gasit D-le Iurie@
RăspundețiȘtergereMaterialul de mai sus este un studiu mai vechi de-al meu, inspirat dintr-o piesa muzicala cu acelasi nume. Pentru ca sunt pasionata de metafizica si numerologie, am extrapolat pornind de la unele date deja stiute pana la corelatii personale.
Faptul ca este aplicabil la nivel micro si macro nu mai este o noutate, ptr ca universul are matricea proprie de conjunctie atat up cat si down.
Ma bucura prezenta Dvs pe acest blog, ptr mai multe materiale in aceeasi nota, vizualizati Efectul Doppler in Dinamismul orgonic al Iubirii", "Epica Binara"si"0 nu vede 1".
Le gasiti in arhiva mea de blog sau chiar pe google sub numele Celestine Mihaela.
Va mai astept.
PS- "voi arunca ochiul" si pe studiul Dvs.
Pe curand,
Celestine.
Nimic de spus, sunt siderat, am patruns din intâmplare într-un univers care ma pasioneaza, dar trebuie sa spun cu modestie, sunt departe de a întelege totul, îmi lipsesc ceva etape care încerc sa le asimilez cum pot mai bine. Mii de multumiri pentru ideea care ati avut-o, si, nu în ultimul timp pentru impactul care o sa-l aiba asupra mea studiul aprofundat relativ la cele avansate. Va transmit numai gânduri de bine.
RăspundețiȘtergerePaste Fericit !
RăspundețiȘtergereLumina sufletului tau este un dar divin, menit sa pastoreasca oile ratacite, in numar din ce in mai mare, din aceste vremuri ...dinamice.
Multa incredere, lumina, iubire si speranta .
Ionutcer
Am citit cu drag aceste cuvinte despre "cunoastere" dar l-am citit cu un scop si acela fiind legatura dintre Pi si Phi...bun; vin cu rugamintea de a-mi explica inca o data legatura lor deoarece calculele de aici mi se par un pic irelevante...Pi/4=1,618...de unde, daca luam 4 si impartim la radical din 1,618... unde da 3,144..ceea ce mi se pare departe de 3,1415...
RăspundețiȘtergereSunt in cautarea adevarului si vreau sa gasesc logica...daca e sa o luam logic...
Logica nu are ce cauta in metafizica Domnule Marius. Explicatiile mele nu sunt matematice sunt trimiteri din geometria sacra si conexiuni apropiate matematic. Este bine delimitata pozitia matematica a lui Pi in ce ati enuntat mai sus, dar daca recititi textul veti vedea ca nu e nimic logic in vibe ul de proportii similare, E ca si cum ati spune Te iubesc la unison cu inca 200 de oameni,, dar nu suna logic ce trece dincolo de simtirea imediata. Asadar, decat sa delimitati diferenta dintre 3,144 si 3,1415, mai bine ati iesi din zona rationamentelor si ati vedea dincolo de logica. S-ar putea sa nu va mai dea cu virgula :)
RăspundețiȘtergereDomnule Marius-Gabriel Marciuc, vă salut și vă doresc toate cele bune! Îmi permit să intervin pentru că mi-a plăcut afirmația dumneavoastră cum că sunteți în căutarea adevărului și vreți să găsiți logica raportului dintre „Pi” și ”Phi”. Cum bine a punctat autoarea acestui articol, relația dintre cele două faimoase numere, foarte pe scurt spus, este:
RăspundețiȘtergerePi = 4/radical din Phi.
Și dacă pe numărul Phi îl găsim ușor ca fiind o soluție a unei ecuații de gradul doi, adică Phi = 1,6180339887..., va rezulta lesne valoarea lui Pi ca fiind 3,144605511029...
Toate bune și frumoase, însă problema e ce ne facem că această valoare a lui Pi nu se potrivește, cum bine ați sesizat, cu Pi-ul paradigmatic sau Pi-ul tradițional, să-i zicem așa, pe care l-am învățat la școală și despre care știm că este 3,14159265359...
Eh, aici răspunsul este unul simplu și logic, anume că Pi-ul ăla paradigmatic, pe care l-am învățat noi la școală, este unul greșit!
Există deja site-uri pe net care discută acest lucru. De ce nu se acceptă oficial această problemă? Eh, aici probabil ar fi nevoie de multe discuții și scenarii.
Toate cele bune și mult succes în căutarea adevărului!
Domnule Darie@... uite asta a dus omenirea spre "nicaieri"...analiza..analiza...analiza. Nici Einstein n-a facut altceva decat analiza, ptr ca inovatia nu i-a apartinut nicicum. Abia dupa ce s-a apucat de vioara a realizat ca toata analiza a fost in van. Textul meu de mai sus aduce conexiuni, similaritati, trimiteri spre acelasi "miez", nicidecum analize matematice acceptate sau nu. Am scris despre Fibonacci pentru ca se gaseste chiar in ADN ul uman, corespondent al universului la nivel Macro, nimic mai mult. Restul este doar forma data pentru cei care in loc sa "vada" cauta sa analizeze. Multumesc pentru implicare si da... ADEVARUL nu va fi niciodata acceptat, totul este perveritit la nivel MICRO. Respectele mele pentru interventie si va mai astept.
RăspundețiȘtergere