Ţara hiperboreenilor este adesea
pomenită în mitologia greacă. Nimeni nu ştie exact unde se află ea, dar
se presupune că undeva în nordul extrem, fără doar şi poate, dincolo
chiar de ţinutul dinspre care suflă Boreu, vântul de miazănoapte. Unii
istorici consideră că pentru greci Hiperboreea era un fel de paradis
îndepărtat, de sălaş al Preafericiţilor.
Acolo era ţara viselor, a
tuturor prunciilor şi a vârstelor de aur. Apollo trăise acolo în
tinereţe, tot acolo se născuse Leto, mama lui şi acolo se întoarce el
după fiecare ciclu astral de 19 ani.
Se spune că un hiperboreean, pe
nume Olen, ar fi întemeiat oracolul din Delfi, iar Pitagora trecea drept
reîncarnarea unui hiperborean. Hiperboreanul era considerat a fi un fel
de supraom, care trăieşte în fericire şi înţelepciune şi este înzestrat
cu puteri magice. Poporul
fabulos al hiperboreenilor trăia, după cea mai mare parte a
scriitorilor greci, într-un ţinut situat la nordul Eladei.
Se pare că
Hesiod îi menţionează pentru prima oară, apoi epigonii lui Homer. Cât
despre Herodot, acesta consideră tot ceea ce se povesteşte despre
Hiperboreeni este o născocire, justificând aceasta prin faptul că
Sciţii, care locuiau la nord de Grecia nu vorbesc despre ei şi nu-i
cunosc.
În schimb, Herodot povesteşte ce spun oamenii din Delos privind
Hiperboreenii. Mai târziu, ei sunt menţionaţi de Pausanias, Pindar,
Hellenikos, apoi de Diodor din Sicilia, Pliniu cel Bătrân şi Clement din
Alexandria.
Cât
despre etimologia numelui lor, după Antici, Hiperboreenii ar fi cei care
locuiesc dincolo de vântul din nord, Boreas, şi dincolo de munţii Fipes
(Phipees), munţi fabuloşi din nordul Sciţiei, într-o ţară caldă.
Etimologiile moderne nu par mai exacte.
Dar legendele despre
Hiperboreeni diferă la templul din Delfi şi la cel din Delos.
La Delfi,
se afirmă că faimosul oracol a fost fondat de hiperboreeni, care l-au
asociat cu Apollo, şi că acesta călătorea în ţara
hiperboreenilor într-un car tras de lebede albe.
Nimeni nu poate găsi
drumul care duce în ţara hiperboreenilor, unde nu se poate ajunge nici
pe pământ, nici pe mare. Doar eroii şi cei pe care zeii îi îndrăgesc pot
ajunge acolo. Hiperboreeni, se spune la Delfi, trăiesc o mie de ani,
mereu tineri, fericiţi şi bucuroşi, căci nu există la ei boală, oboseală
sau bătrâneţe. Toţi cântă şi dansează în onoarea lui Apollo, zeul
luminii. În plus sunt vegetarieni, sunt oameni paşnici, drepţi şi
prietenoşi. Se spune că ei i-au ajutat pe greci să respingă invazia
Galilor în 279 î.e.n.
Totuşi
la Delos se spuneau alte lucruri despre Hiperboreeni, care erau, după
preoţii templului, fericiţi, mereu tineri, pioşi, drepţi, paşnici şi
dotaţi cu puteri miraculoase. Ei trimiteau la templul din Delos daruri
acoperite cu paie, prin vecinii lor sciţi. În acele timpuri antice,
aceste daruri soseau la templu aduse de fecioare sfinte însoţite de
cinci hiperboreeni. De altfel, două din aceste fecioare ar fi fost
înmormântate la Delos. Un alt hiperboreean, Abasis, ar fi purtat o
săgeată în jurul pământului fără sa mănânce nimic în acest timp.
Mitul
hiperboreenilor e de aproape înrudit cu mitul vârstei de aur, a
câmpiilor Elisee sau a Insulei Preafericiţilor. Anticii au căutat să
localizeze ţara hiperboreenilor în numeroase regiuni mai mult sau mai
puţin îndepărtate: insula Thule, o altă insulă situat ă
aproape de India, în Irlanda, într-o insulă dincolo de Atlantic, într-o
insulă aproape de Arabia, în Marea Mediterană, dincolo de Himalaya etc.
Dar dincolo de
toate, poveştile despre Hiperboreeni nu sunt atât de fantastice şi
imposibil de admis cum cred unii istorici.
Într-adevăr, de ce nu ar fi
posibil să fi existat la nord de Grecia grupuri de oameni religioşi care
să semene prin multe trăsături cu aceşti fabuloşi oameni virtuoşi,
înţelepţi, paşnici, vegetarieni şi celibatari?
Şi asta cu atât mai mult
cu cât asemenea oameni au existat într-adevăr, aşa cum vom arăta în
continuare, ei fiind chiar strămoşii noştrii, dacii.
De
altfel, Iliada atestă existenţa unor oameni foarte religioşi la nordul
Dunării, în timpul războiului troian. În cântul 8, versurile 6-8 se
spune: “Zeus contempla ţara tracilor, cavaleri pricepuţi: pământul
Misienilor, experţi în lupta corp la corp, cea a Hippimolgilor, ţara
Gallactofagilor, cea a Abioi-lor, cei mai drepţi dintre oameni”.
Termenul “Hippimolges” înseamnă “cei care mulg iepele” şi
“Galactophages” sunt “cei care se hrănesc cu lactate”. Toţi aceştia sunt
traci, deşi Strabon afirmă că cele trei popoare menţionate anterior
aparţin neamului Sciţilor. Aceasta este imposibil, pentru că Sciţii au
venit în Europa în secolul 7 î.e.n, iar războiul troian a avut loc în
sec 13 sau 12 î.e.n. Deci aceste trei popoare menţionate erau trace şi
locuiau la nordul Dunării.
Sensul
denumirii de Abioi este mai greu de explicat, selectăm câteva posibile
variante: “cei fără familie, care trăiau fără femei” sau “nomazi, oameni
săraci, fără arc”, sau “oameni liniştiţi, paşnici”, sau “cei care au
viaţa lungă”. Textul lui Homer susţine ideea că aceşti Abioi erau cei
mai drepţi dintre oameni şi numele lor indică faptul că sunt oameni
religioşi din moment ce trăiau în celibat (ceea ce pentru lumea greacă
era un act eroic). Abioi-i se hrăneau cu lapte, erau vegetarieni şi
acest ascetism se datorează doctrinelor religioase (de fapt, tehnicilor
spirituale) pe care tracii le practicau, după cum arată Posidonios,
citat de Strabon.
Unii
istorici afirmă că marele iniţiat dac Zalmoxis a fost contemporan cu
Pitagora (şi chiar că ar fi fost discipolul lui, afirmaţie care, spune
Vasile Lovinescu, trebuie atribuită incredibilei semeţii a grecilor.
Vasile Pârvan consideră şi el această ipoteză ca fiind naivă şi citează
diverşi istorici care menţionează faptul că de fapt Pitagora a fost un
discipol spiritual al tracilor).
Oricum ar sta lucrurile, este clar că
spiritualitatea dacilor nu începe cu Zalmoxis şi nici vegetarianismul în
cazul lor nu provine de la şcoala lui Pitagora, deoarece, repetăm,
acesta a trăit în secolul 7 î.e.n.
Se
presupune de altfel că ceea ce a adus nou Zalmoxis în practicile
spirituale ale dacilor a fost folosirea camerelor subterane sau a
grotelor pentru asceza spirituală, în scopul atingerii nemurii. Aceşti
aceşti fermi trebuiau să trăiască izolaţi, departe de zgomotul satelor
şi de locuitorii lor.
Ei trebuiau să trăiască ascunşi, de altfel locuiau
destul de mult în grote. Viaţa misterioasă a adepţilor lui Zalmoxis,
care trăiau ascunşi în peşterile lor, nu se căsătoreau, erau vegetarieni
şi refuzau bunurile lumeşti, poate cu siguranţă să fi fost sursa
istorică a mitului hiperboreenilor, din moment ce discipolii lui
Zalmoxis trăiau în munţi unde se aflau peşteri, în Carpaţi, la nordul
Dunării şi al Greciei.
O
vizune mai elaborată asupra mitului hiperporeenilor este prezentată de
Vasile Lovinescu în lucrarea sa “Dacia hiperboreeană”, care ne prezintă o
abordare iniţiatică a istoriei, asociată cu o geografie sacră a
Planetei noastre. În această viziune, poporul iniţiat al hiperboreenilor
migrează în diferitele cicluri istorice în zone geografice cu o
semnificaţie sacră aparte. Şi, am completa noi, în aceste zone speciale
se află în diferitele etape istorice proiecţia în planul fizic a
Shambalei, centrul spiritual al panetei. Una din etapele acestei
migraţii a hiperboreenilor a fost în Dacia, iar tradiţia spirituală
dacică este “urmaşa” culturii lor. (Insula Şerpilor mai era numită şi
Insula Albă sau Leuce şi templul lui Apollo care a existat aici, ale
cărui ruine există şi azi, ca şi toponimia din zonă atestă
această conexiune).
Muntele Omu, numit în popor “Osia lumii” sau
“Buricul Pământului” este axul central al geografiei sacre a României.
Originea poporului arian
În
tradiţia orientală se arată că originea poporului arian trebuie căutată
în munţii Carpaţi, o dovadă inedită a acestei origini
este prezentată în lucrarea lui Nicolae Miulescu: “Dakşa, ţara Zeilor”,
care din păcate este greoaie pentru cel care nu cunoaşte mitologia
indiană şi epopeele istorice indiene.
În esenţă, Miulescu dovedeşte cu
argumente lingvistice faptul că principalele episoade ale acestor
epopee/mituri s-au desfăşurat în Dacia, prin faptul că numele
localităţilor şi a personajelor se regăsesc în multe nume de localităţi,
munţi sau râuri păstrate până în prezent, iar acestea sunt şi grupate
conform miturilor sau povestirii respective.
Sursa: http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=3998
Tot asa Mihaela!
RăspundețiȘtergereImi iubesc dacii!!! Imi iubesc poporul! mixt asa cum e el!
Te strang in brate!
ADEVARURI ADEVARUIRI..
RăspundețiȘtergeredar adevarul este un firicel de apa vie si strabate greu
minciuna si ignoranta impusa omeniri cu sabia si tunul
IISUS care acunoscut acele locuri a zis EU sint adevarul...