luni, 2 ianuarie 2012

NICOTIANA AFFINIS

UNDE E FRUMOSUL
E PUTEREA DIN NOI



Îngerii mei au obosit.
I-am lăsat să mă asculte, dormind.



De-aş răsuci noaptea pe genunchii tăi
Ţi-aş mirosi a nicotină în frunză.
Mergând după tine,
Mi-ai împreuna mersul în gheară 
De ederă sălbatecă,
Domolindu-mă plăcerii.




E lună în sămânţa ta,
Capul plecat la nunta degetelor prin părul tău.
M-ai părăsit în aşternutul verdelui de satin
Când fluturii ţi s-au prins de buze.
M-ai întors pe dos,
Rregină de lut... m-ai răvăşit, 
Mirosindu-te.


 Drumul tău, drumul meu, sub călcâi ţi-a rămas
Când ţi-ai atins tălpile solare.
Caută-mă-n nisip în mii de cercuri
Să mă străpungi cu vlăstarii plini de lapte
în dulcele-ţi.




Ce plantă-ţi smulge pieptul în mii de ventricule,
Uitate să-mi bată?
Respiraţia cerului fremătându-mă 
Între buzele-ţi arse...
Ai ucis întunericul machismului din toiag,
Rege peste certitudini,
Regele afinităţilor n-a murit.
Vrerea  nu mai e în coastă,
Acum eşti femeie!



 Ţi-au înflorit copacii în pântec,
Fructul închipuirilor a învăţat să meargă.
Nurii au înmugurit în pline atingeri,
Încolăcindu-mi-se-n fior.
La sânu-ţi neavenit - laptele mistuie 
A dor şi mare-ntre noi.





Erai zbuciumul izbit de malul lepădărilor,
Eu te-am vrut inversul crengilor din frunte,
Din pomeţi şi din lipsa soarelui la mijloc.
Ascunde-mă dansului orfeic.
Azi nu mi-e muzica hrană,
E în tămăduirea naşterii- ţipătul.



Oh, tu regină,
Noaptea mi-ai înflorit peste nepăsare,
Mă cutremură egotica oglindă,
Îmi eşti fermă - umbră cu pistrui.
Apleacă-mi-te durerii
Şi respiră-mi tremurul lumilor fără miros.



 Ei au uitat să simtă frumosul
În somitatea somnului blestemat.
Fecioară a lunii,
Ţi-e rodul în pământ lacrimă crescândă,
Învaţă-mă să-ţi merg, să-ţi stau, să-ţi plimb,
Nemurirea.
Apoi...
Învaţă-mă să-mi fiu.



"Maybe I'm just the road, dreaming that I walk. "









2 comentarii:

  1. Chiar daca lipsim uneori ..nu inseamna ca nu suntem..:)
    Sa rugam linistea sa ne cuprinda iar.
    Mi-e dor de liniste!

    RăspundețiȘtergere
  2. "Ei au uitat sa simta frumosul
    In somitatea somnului blestemat." dar...chiar toti!?
    Cele doua genuri care ma alcatuiesc se afla in desfatare citit si recitind poezia ta, Celest suflet...Ma intreb de ce doar pe mine!?
    Barbat sa fi fost si sa citesc aici m-as fi simtit plin in barbatia mea de sublimul feminin cuprins in cuvintele tale.
    Am norocul sa fiu femei si stiu ca Frumosului Frumos i se spune, Binelul Bine, iar raului nu i se arunca nici macar o privire.
    Ma rog pentru ca harul tau si darul tau sa ajunga in cat mai multe inimi si-n cat mai multe constiinte.
    Brate!

    RăspundețiȘtergere