duminică, 8 mai 2011

COMPENDIU IUBIRII


CÂND ŢI-E DOR DE TINE

...lacrimile nu mai au putere asupra sufletului
Visele irosite se adună gramadă în mijloc de inimă.
Apoi cu cealaltă mână întorci pe dos cerul
şi brusc soarele ţi se ascunde între ventriculi.
Abia atunci Omule 
poţi să cazi liber în ceea ce ieri 
ţi s-a întâmplat deja.
În ceea ce azi ai devenit:
FIINŢĂ MIJLOCIE



ÎN BRAŢELE MELE M-AM PRIMIT

De ce ţi-e frică când pământul alunecă din cer
Pârghia unui uriaş îngenuncheat de prea multe ori.
Abatele la răsărit peste erata unui:
EU SUNT
Cine e mai sus decât sprânceana vremilor arcuite?
Cine ştie mai bine 
Cum ţi se rupe cerul prin buzunare,
Când în căutare de chei şi uşi
Ai pierdut calea.
De ce ţi-e frică să îngropi pământul în ape?
Să vină Noe la nunta unor viespii uitate pe ţărm,
Să le iubească ura din venin.
Să ne ducă corăbiile la Răsărit...
Când ne-am salvat de noi.



MARTIRUL ERORILOR
LA MAREA ROŞIE



De ce Iubirea nu mă lasă să urlu până peste pomi
Vârful ăla de stejar ucis prea devreme.
Cum să mă iert?
Cum să te iau în braţe,
Dorule...
Cum să mă opresc din a mă ucide-n mine?
Nu credeai că fuga mi-e prietenă
Sus în Rai.
  Am salvat fiara de ciuda omului
Şi am ales să mă înmulţesc,
În locul ei.



Acum iartă-mă 
Când îţi smulg soarele din piept.
Mi-e ciudă că nu  pot să mor de două ori,
Mi-e ciudă că nu pot să mă nasc
O singură dată!



IUBIREA ÎNGENUNCHEAZĂ 
FIARA DIN OM
ŞI 
TREZEŞTE OMUL DIN FIARĂ


De ce ţi-e frică că ai să mori 
Pierdut printre crengile de măslin.
Am să te culeg într-o toamnă târzie
Am să te aşez pe frunte,
Victorioasă.
Cu braţele stânjenite de dor şi temniţă apusă
Am să ucid frica cu iubire 
Şi am să urlu ca o fiară
Răpusă de un vânător surd.
Mâine am să strecor pământul
În buzunarul timpului
Şi am să vin să curăţ cu ape,
Naşterea.
Du-mă la ochi şi dezleagă-mă de robia
Unor sentimente sfâşiate 
De uitare. 
Nu mai ţin minte de ce iubesc!
Mă vreau înapoi, 
Daţi-mă mie...
Vreau să mă amintesc.







8 comentarii:

  1. Frumos!!!
    Ii spuneam cuiva ca cea mai frumoasa zi pentru mine a fost si va ramane ziua in care m-am nascut!Ea mi-a adus totul!
    "Nu mai tin minte de ce iubesc!"
    Nici nu stiu daca m-am intrebat asta vreodata!:)Pur si simplu ma bucur ca iubesc!

    Carmen,cu drag pentru tine,fata albastra,multe flori albastre din padurea mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca astfel iti infloreste pe chip un zambet...si eu sunt fericita.
    Si daca ti-e cald si bine cu mine acolo, eu sa stii ca mi-am adus pacea cu mine si in liniste, ascult cum iti curg versurile printre vene.
    te imbratisez, minune celesta! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. cand vreau sa ma rup de tot ce este rau in lumea asta, iti accesez blogul, unul din putinele locruri care ma fac sa zambesc sincer !

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand ochii se inchid si vad
    si lumea pe care o stii e o perala de trandafir inchisa
    suspinile sunt iubiri ce se nasc
    din dorul fiintei de a fi ce szie a fi.


    tu probabil ca ai invatat lectia mai bine ca alti

    RăspundețiȘtergere
  5. As ingenunchea in fata Iubirii si as face orice in numele Ei.

    Iar tu, Om bun, cedeaza in fiecare zi infinitei potentialitati care se numeste viata. Si uite, uite cum intra Iubire in Tine si nu ies decat ... emotii si cuvinte de care toti cei care Sunt sau Vor sa Fie , au nevoie.

    Multa, multa liniste, Ingerule.

    RăspundețiȘtergere
  6. "Lacrimile nu mai au putere asupra sufletului/ Visele irosite se aduna gramada in mijloc de inima /..... Si brusc soarele ti se ascunde intre ventriculi." Foarte adevarat! Iubirea este calea. Michelangelo spunea ca e aripa pe care Dumnezeu ne-a dat-o pentru a ne urca mai repede la El. Ma bucur ca ti-a placut JJ. Heller, e un suflet ales si toate cantecele ei au un mesaj rascolitor.
    Iubire multa si zile senine!

    RăspundețiȘtergere
  7. pietrele visează
    şi ele
    frunza necăzută
    şi cerul albastru.
    fii-vom fii unei mări
    nestăvilite
    ce va curăţa
    cerul.

    atunci
    culori vor cerne
    peste noi
    aripi de înger
    iar chipurile ni se vor oglindi
    în ceruri.

    o aripă pentru zbor...

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumim Celestine..Am plans putin la filmele tale..Te imbratisez.Sa ai grija de tine!

    RăspundețiȘtergere